بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه COVID-19 بر بدن تأثیر می گذارد

چگونه COVID-19 بر بدن تأثیر می گذارد

COVID-19 چه تأثیری در بدن دارد؟ Coronavirus باعث تب بالا ، سرفه و گرفتگی بینی می شود. در صورت بدتر شدن عفونت می تواند منجر به نارسایی تنفسی و مرگ شود.


COVID-19 ویروسی است که طی چند هفته گذشته بیشتر کره زمین را لرزاند. عفونت ناشی از این ویروس اکنون به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است و به تعداد بسیار زیادی از افراد به ویژه در چین و اروپا منتقل می شود. با این حال ، هنوز هم بسیاری از افراد از تأثیر این ویروس بر روی ارگانیسم انسان آگاهی ندارند. بنابراین امروز ما به این سؤال پاسخ خواهیم داد: COVID-19 چگونه بر بدن تأثیر می گذارد؟

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن


coronavirus متعلق به یک خانواده متفاوت از ویروس ها است که می تواند منجر به شرایط پزشکی مختلف شود. به طور خاص ، COVID-19 ویروسی با منشأ حیوانی است که در اثر جهش ویروس ایجاد شده است. این ویروس برای اولین بار در دسامبر سال 2019 در ووهان ، شهر چین کشف شد.


این گونه جدید قبلاً هرگز در انسان وجود نداشته است. بزرگترین مشکل این عفونت این است که ظرفیت گسترش آن بسیار زیاد است. علاوه بر این ، میزان مرگ و میر در افراد مسن و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بیش از 15٪ است.


بنابراین علائم کروناویروس چیست؟ COVID-19 چه تأثیری در بدن دارد؟ در ادامه به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.


چگونه COVID-19 بر بدن تأثیر می گذارد?!


COVID-19 ویروسی است که می تواند تعدادی از مشکلات را ایجاد کند. در بسیاری از موارد عفونت - تقریباً 80٪ موارد - افراد فقط علائم خفیفی را تجربه می کنند. این علائم به تدریج ظاهر می شود و معمولاً عوارضی ایجاد نمی کند. این علائم عبارتند از:


تب بالا: معمولاً در حدود 38 درجه سانتیگراد.

گلو درد

سرفه

احتقان بینی

فرسودگی جسمی و درد عمومی عضلات


با این حال ، هر فرد می تواند یک مورد جدی تر از عفونت ایجاد کند. این امر به ویژه در مورد افراد مسن و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف صدق می کند. در این موارد ، افراد در تنفس مشکل دارند و عفونت می تواند منجر به نارسایی تنفسی شود.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین


جمعیت در معرض خطر شامل بیماران دیابتی و فشار خون بالا و افراد دارای مشکلات قلبی نیز می شود. علائم در صورت ضربان به طور متوسط ​​5 روز پس از ابتلا به ویروس ظاهر می شود. با این حال ، دوره ظهور COVID-19 می تواند تا 14 روز طول بکشد. به عبارت دیگر ، ممکن است بین تعامل فرد با ویروس و بروز اولین علائم 14 روز طول بکشد.


تب بالا یکی از علائم اصلی کرونا ویروس است.


پخش COVID-19 چگونه است؟


COVID-19 عمدتاً از طریق قطراتی که از سیستم تنفسی ما بیرون می آید پخش می شود. اینها قطره های کوچکی هستند که هنگام سرفه یا عطسه به وجود می آیند. بنابراین ، کارشناسان می گویند که ویروس از فردی به فرد دیگر ، به ویژه در گروه های بزرگی از مردم و جمعیت گسترش می یابد.


این ویروس می تواند در مسافت 1 تا 2 متر حرکت کند ، یعنی مسافت ایمنی است که ما باید برای حفظ بین خودمان و افراد دیگر حفظ کنیم. با این حال ، به نظر می رسد که این ویروس تنها وسیله انتقال نیست.


طبق گزارش های علمی ، این قطره های ریز همچنین می توانند اشیاء و سطوح را آلوده کنند. این بدان معنی است که یک فرد سالم می تواند عفونت را بدست آورد زیرا با یک شیء آلوده در تعامل است.


علاوه بر این ، توجه به این نکته ضروری است که کودکان یک گروه مهم در این بیماری هستند. با این حال ، این به دلیل سیستم ایمنی کودکان نیست. این بیشتر به دلیل تمایل کودکان به لمس کردن به هر جایی که می بینند و اشیاء موجود در دست خود به دهان خود هستند. بنابراین ما باید به خصوص در مورد کودکان بسیار مراقب باشیم زیرا آنها به راحتی می توانند ناقل شوند و COVID-19 را بر روی افراد دیگر پخش کنند.


كودكان می توانند ناقل coronavirus باشند و ویروس را به سالمندان و گروههای خطر دیگر منتقل كنند.


چگونه می توان از انتشار COVID-19 جلوگیری کرد؟


برای جلوگیری از شیوع COVID-19 ، ابتدا باید هنجارهای وضع شده توسط کشور خود را رعایت کنیم. در بسیاری از کشورها ، بسیار مهم است که شهروندان مدتی در خانه خود بمانند. دولت ها به مردم دستور دادند كه در صورت لزوم ، خانه های خود را ترك كنند.


علاوه بر این ، بسیار مهم است که همه مرتباً دست خود را بشویند. استفاده از صابون و آب کافی خواهد بود ، اما می توانید از ضد عفونی کننده های دستی با الکل نیز استفاده کنید. ما همچنین باید اشیاء و سطحی را که ممکن است آلوده باشد تمیز کنیم.


علاوه بر این ، افرادی که در تماس با شخصی قرار گرفته اند که کرونا ویروس داشته اند ، باید ماسک بپوشند. به همین ترتیب ، هنگام سرفه یا عطسه ، بهتر است بینی و دهان خود را با دستمال یکبار مصرف بپوشانید و سپس آن را دور بیندازید. اگر دستمال ندارید ، باید از قسمت داخلی آرنج خود استفاده کنید.


ما نمی توانیم از این واقعیت که با همه گیری سر و کار داریم نادیده بگیریم. برای اطمینان از این که مشکل در اسرع وقت حل خواهد شد ، همه ما باید هر کاری را که بر سر ما می گذارد انجام دهیم. اگر علائمی را نشان دادید ، سعی کنید با خدمات اورژانس تماس بگیرید و از افراد دیگر دوری کنید.


ترجمه شده از سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده