بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فواید خیار و آب خیار

فواید خیار و آب خیار

 آب خیار و فواید آن

 

آب خیار نوشیدنی خوبی است که می توانید از آن برای بهبود ظاهر پوست ، تنظیم فشار خون یا صرفاً کاهش وزن استفاده کنید.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن


آب خیار نوشیدنی سالم ، مغذی و متنوع است. به دلیل دارا بودن مواد غذایی زیاد ، حاوی بسیاری از مزایای دیگر است که فراتر از مزایای عمومی خوردن سبزیجات است.


برخی از کمکهای آن به بدن ما این است: فعالیتهای حیاتی بدن را بهبود می بخشد ، کلسیفیکاسیون کلیه را از بین می برد و خطر چاقی را کاهش می دهد.


خیار یکی از رایج ترین سبزیجات گرمسیری است که می توانید در جهان پیدا کنید. این محصول غالباً برای ترشی استفاده می شود ، اما در نتیجه بیشتر ارزش غذایی آن در این فرایند از بین می رود.


مصرف تنها آب خیار ممکن است فواید کمتری از خوردن آن به عنوان یک محصول داشته باشد. این ممکن است به این دلیل باشد که وقتی خیار را استخراج می کنید ، نمی توانید از الیاف باقی مانده استفاده کنید.


در یک خیار جامد و کامل کربوهیدرات وجود دارد. بنابراین اگر به طور روزانه آب خیار می نوشید ، توصیه می کنیم برای جبران فیبر از دست رفته ، سایر سبزیجات را مصرف کنید.


هنوز هم می توان از الیاف باقی مانده پس از گرفتن آب خیار استفاده کرد. این باقی مانده ها را از مخلوط کن خود جمع کنید و سپس آنها را منجمد کنید. پس از آن ، در هر زمان می توانید به راحتی این غذای فیبری را به پوره سیب زمینی ، سوپ ها و سس های مختلف اضافه کنید.


ارزش غذایی خیار


خیار حاوی مقدار چشمگیری از آب خالص طبیعی (تقریباً 96٪) است که بسیار مفید و مهمتر از آب آشامیدنی معمولی است. خیار حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A است ، بنابراین توصیه می کنیم این سبزی را بدون لایه برداری پوست مصرف کنید.


علاوه بر این ، این ماده غذایی همچنین حاوی مواد معدنی تشکیل دهنده قلیایی است. این ماده به ایجاد یک محیط قلیایی کمک می کند تا به شما در مقابله با باکتری ها و بسیاری از بیماری ها کمک کند.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین


خیار منبع عالی ویتامین های A و C است (هر دو جزء آنتی اکسیدان ها هستند)؛ منگنز ، مولیبدن ، پتاسیم ، سیلیس و گوگرد فراوان. مقادیر کمی از ویتامین B کمپلکس ، سدیم ، کلسیم و فسفر نیز یافت می شود.


علاوه بر این ، ترفندهای زیبایی را نیز در اختیارتان قرار می دهد که در هنگام تماس با چشم و پوست موثر واقع می شود. این به دلیل اسید کافئیک موجود در آن است. این سبزی همچنین به جلوگیری از احتباس مایعات کمک می کند و در صورت استفاده موضعی ورم در چشم ها کاهش می یابد.


فواید سلامتی


بیشتر مردم از فواید فوق العاده ای که خیارها به بدن می دهند ، آگاه نیستند ، و حتی کسانی هستند که از این محصول دوری می کنند. اگرچه این سبزی برای بعضی افراد "خسته کننده" است ، حقیقت این است که از هر نظر بسیار مفید است. در اینجا لیستی از فواید مصرف آب خیار تازه آورده شده است:


اسیدیته


مواد معدنی موجود در آب خیار تنظیم pH خون شما را تنظیم می کند و بنابراین به شما در خنثی کردن وضعیت اسیدیته کمک می کند. این سبزی همچنین برای درمان گاستریت و زخم هایی که در روده ایجاد می شود ، توصیه می شود.


فشار خون


درست مانند کرفس ، این نوشیدنی بی رنگ به دلیل داشتن مواد معدنی و سدیم موجود در آن به تنظیم فشار خون شما کمک می کند.


بافت همبند


آب خیار به شکل گیری مناسب بافت های همبند در بدن شما مانند استخوان ها ، ماهیچه ها ، غضروف ها ، رباط ها و تاندون ها کمک می کند و منبع عالی سیلیس برای بدن است.


خاصیت خنک کننده دارد


در هوای خشک و گرم ، نوشیدن یک لیوان آب خیار مخلوط با آب کرفس به شما کمک می کند تا دمای بدن را به حالت عادی برگردانید.


دفع سنگ کلیه


آب خیار مواد زاید را از طریق ادرار از بدن شما خارج می کند. همچنین به حل سنگ کلیه کمک می کند.


تنظیم دمای بدن


آب خیار تعدادی خاصیت دارد که دمای بدن را تنظیم می کند و هنگامی که تب دارید ، به نوشیدنی تبدیل می شود که می توانید از آن برای پایین آمدن دمای بدن استفاده کنید.


ضد التهاب


این نوشیدنی برای شما داروی عالی است. هنگامی که روزانه آن را مصرف می کنید ، به شما در تمیز کردن مفاصل از التهاب کمک می کند.


بنابراین ، با خلاص شدن از اسید اوریک ، درد شما کاهش می یابد. همچنین در معالجه سایر بیماری ها مانند آرتروز ، آسم و نقرس نیز کمک می کند.


مناسب برای رشد مو


سیلیکون و گوگرد موجود در خیار می تواند به شما کمک کند ، به خصوص اگر می خواهید رشته های مو شما سریعتر رشد کند. با مخلوط کردن آن با آب هویج ، کاهو یا آب اسفناج می توانید آب خیار را مصرف کنید.


رفع مشکلات پوستی


ویتامین C و آنتی اکسیدان ها که به وفور در خیار وجود دارند ، در بسیاری از کرم های زیبایی یافت می شوند و به طور موثری در درمان مشکلات پوستی مانند اگزما ، پسوریازیس ، آکنه به کار می روند.


احتباس مایعات


خیار الکترولیتهای لازم را به بدن می دهد و هیدراتاسیون سلول ها را احیا می کند و در نتیجه احتباس مایعات را کاهش می دهد.


ویتامین K


آب خیار از بروز مشکلاتی مانند خونریزی بینی ، کبودی و خونریزی لثه که در کمبود ویتامین K وجود دارد جلوگیری می کند و با این اثرات منفی مبارزه می کند.


برخی از نکات خرید


هنگام خرید حتما خیار سبز تیره و سخت را انتخاب کنید. از انتهای زرد یا چروکیده در هر دو انتها خودداری کنید.


همیشه خیارهایی را که خریداری می کنید در یخچال نگهداری کنید تا آنها تازه بمانند. باید خیارهای بریده شده را پیچیده یا درون یک ظرف محکم نگه دارید و آنها را دوباره در یخچال نگه دارید. حداکثر یک یا دو روز این خیارها را بخورید.


علاوه بر مصرف آب خیار به تنهایی ، در تهیه سایر اسموتی های سالم می توانید از این ماده غذایی مفید به عنوان یک ماده اصلی نیز استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید این غذای خوشمزه را با توپ های خربزه یخ زده ، نعنا تازه یا توت فرنگی و ریحان مخلوط کنید.


ترجمه شده از سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده