مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رفتار ضد اجتماعی و ساختار مغز

رفتار ضد اجتماعی و ساختار مغز

یک مطالعه منتشر شده در Lancet نشان داد که مشکلات ضد اجتماعی با تغییراتی در ساختار مغز قابل توضیح است.


در بخش روانپزشکی ، لانس آخرین تحقیقات انجام شده در مورد مغز انسان توسط دانشگاه لندن (UCL) را در فوریه سال 2020 منتشر کرد. در این مقاله به بررسی رابطه بین رفتارهای ضد اجتماعی و ساختار مغز می پردازیم.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟


اول از همه ، این تحقیق همکاری بین انستیتوی لندن و محققان نیوزلند بود و برخی از شرکت کنندگان در این تحقیق از نیوزیلند بودند.


در طول آزمایش تصویربرداری برای انجام تحقیقات ، بیش از 600 نفر در سن 45 سال در طول آزمایش تصویربرداری ، رزونانس مغناطیسی هسته ای انجام شد. این 600 نفر بخشی از یک گروه بزرگ هستند که شامل بیش از 1000 نفر است. نیوزیلندی ها از کودکی روی این افراد کار می کردند.


قصد آنها شناسایی عواملی بود که می تواند در طول زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را ضد اجتماعی یا معتاد کند. اگر آنها بتوانند این عوامل را تشخیص دهند ، می توان مثلاً روی آنها تأثیر مثبت گذاشت و از وقوع جرم جلوگیری کرد.


شرکت کنندگان در این مطالعه ضخامت قشر مغز و میزان ماده خاکستری را با میزان رزونانس انجام شده بر روی آنها اندازه گیری کردند. این داده ها این امکان را فراهم می آورد که بین کسانی که رفتار ضد اجتماعی را نشان می دهند و کسانی که چنین نکرده اند مقایسه شود.


رفتار ضد اجتماعی چیست ؟



اما رفتار ضد اجتماعی دقیقاً چیست؟ این یک مفهوم دشوار برای تعریف است زیرا بسته به سن و فرهنگ افراد ،متفاوت است. ممکن است اروپایی ها تصور دیگری نسبت به آنچه که ضد اجتماعی است در مقایسه با آمریکایی ها داشته باشند.


بنابراین ، ما می توانیم رفتارهای ضد اجتماعی را به عنوان هر چیزی که منافع جوامع را نقض کند و به خطر بیاندازد تعریف کنیم. بنابراین ، این یک سبک زندگی و رفتاری است که هنجارهای تعیین شده توسط اکثریت را نقض می کند.


رفتار ضد اجتماعی می تواند از موارد نقض قانون راهنمایی و رانندگی تا جرم خشونت آمیز متغیر باشد. علاوه بر این ، برخی از رفتارهای بزرگسالان مبتنی بر اعتیاد ممکن است در این دسته قرار بگیرند. به عنوان مثال ، سرقت سیگار از بزرگسالان می تواند چنین رفتاری باشد.


در پس زمینه ، رفتار ضد اجتماعی نشان می دهد که شورش شخص علیه اقتدار است. این مقام می تواند والدین یا پلیس باشند. علاوه بر این ، این رفتار می تواند به عنوان یک چالش علیه نهادهای مستقر تلقی شود.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان


لازم نیست یک آسیب شناسی همراه با رفتارهای ضد اجتماعی باشد. اغلب این به سادگی روشی برای ایجاد مزاحمت است که در ادبیات روانپزشکی بالینی دیده نمی شود.


به هر صورت ، علم وجود چیزی به نام اختلال شخصیت ضد اجتماعی را تشخیص داده است. این افراد بی تحرک هستند و مرتباً قوانین را می شکنند. آنها همچنین از رفتار خود پشیمان نیستند. این تشخیص فقط برای افراد بالای 18 سال معتبر است.


نتایج تحقیق


تحقیقات منتشر شده در Lancet  نشان می دهد که شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم می شوند:


80 نفر با داستان مشکلات ضد اجتماعی

151 نفر که سوابق ضد اجتماعی آنها در دوران نوجوانی محدود بود

441 نفر بدون سابقه رفتارهای ضد اجتماعی قبلی

محققان چیزهای مهمی را در گروه اول آموختند. MRI مغز این افراد نشان داده است که قشر مغز آنها در مقایسه با دیگران کاهش یافته است. علاوه بر این ، مقدار ماده خاکستری آنها نسبتاً کمتر است.


علاوه بر این ، بین گروهی که در دوران نوجوانی دچار مشکلات ضد اجتماعی در نوجوانی می شوند و گروهی که سابقه ای در این زمینه نداشته باشد ، تغییری وجود ندارد.آنچه آشکار است تغییراتی در معماری مغز است که بخش کمی از جمعیت ممکن است داشته باشد و این تغییرات ممکن است مربوط به انواع رفتارهای ضد اجتماعی باشد. این تغییرات می تواند شخصیت های ضد اجتماعی که در طول سال ها تکامل یافته اند توضیح دهد.


رفتار ضد اجتماعی و مطالعات قبلی در مورد مغز


نتایج منتشر شده در Lancet به تعدادی از مطالعات قبلی درباره همین موضوع اضافه شده است. دانشگاه های مختلف این موضوع را در سنین مختلف و در کشورهای مختلف مطالعه می کنند.


به عنوان مثال ، نوجوانانی که دارای مشکلات ضد اجتماعی هستند ، در مناطق جلویی و زمانی مغز خود تغییراتی دیده اند. همچنین ، به عنوان یک مسئله جدی تر ، ماده خاکستری کمتری در مغز محکومین خشونت دیده می شود.


محققان به طور خاص منطقه عاطفی مغز را برای یافتن رابطه مورد مطالعه قرار دادند. از آنجا که فرض بر این است که مشکلات ضد اجتماعی به دلیل عدم همدلی رخ می دهد ، منطقی است که در اینجا به دنبال تفاوت باشیم. نتایج نشان داد که نوجوانان ضد اجتماعی لوزه های مغزی کوچک تری دارند و آمیگدال مغز مرکز همدلی است.


می توان نتیجه گرفت که این مطالعه جدید تأیید می کند که رفتار ضد اجتماعی ارتباطی با ساختار و معماری مغز دارد. این تغییرات عامل دیگری است که رفتارهای ضد اجتماعی در زندگی یک فرد را تعیین می کند.


ترجمه شده از سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده